Український бізнес активно шукає нові маркетинг-стратегії, що мають стати відповіддю на умови сьогодення. В рамках цього у вересні в Києві пройшло відразу кілька галузевих форумів, які зібрали провідних фахівців FMCG-маркетингу: XVII міжнародна виставка PrivateLabel&FMCG Master-2025, онлайн-конференція AI MARKETING AUTOMATION DAY, де обговорювалися нові digital-інструменти, технології формування клієнтської лояльності та інші теми.

Про те, як вийти за рамки традиційного просування, про нові маркетинг-стратегії та сучасні інструменти бізнес-комунікації розповіла професійний маркетолог Тетяна Дадочкіна.

Тетяна Дадочкіна — експерт у глобальному стратегічному маркетингу, старший член Асоціації електронної комерції та цифрового маркетингу (ECDMA), вступити до якої можна лише з видатними професійними заслугами.

Вона працює у сфері маркетингу вже понад 20 років, а у її портфоліо – стратегії запусків ТРЦ Республіка парк (лауреат RAU Awards 2024), маркет-молла Даринок, арт-заводу Платформа, перші в Україні промомеханіки FMCG з миттєвими призами.

Кожен з проєктів експертки став справжньою лабораторією для вивчення поведінки споживачів у новій реальності. Дадочкіна наголошує: в умовах сьогодення стандартний асортимент, мас-комунікації та звичні всім знижки вже стали не настільки ефективними, як було раніше.

У своїй науковій статті "Події маркетинг як інструмент підвищення лояльності в секторі комерційної нерухомості", що вийшла в міжнародному науковому журналі "Інтернаука", вона представила новий погляд на комунікації зі споживачами.

Маркетологиня виділяє кілька ключових моментів, що характеризують сучасний маркетинг.

"Сучасний маркетинг - це подійна архітектура, коли кожне відвідування стає мікропригодою: не розпродаж, а полювання за скарбами, не дегустація, а кулінарна подорож. Технологічне аранжування ідей – цифрові інструменти не замінюють людський контакт, а посилюють його, допомагаючи створити персоналізований сценарій взаємодії. Екосистемні альянси — бренди поєднуються не для економії бюджетів, а для створення синергії смислів: наприклад, кав'ярня плюс книгарня дорівнює не двом послугам, а стилю життя", — зауважує Дадочкіна.

Тетяна пропонує вимірювати не лише продаж, а й "емоційний ROI". Цей термін є показником того, скільки емоційного задоволення, щастя чи іншої позитивної емоційної винагороди людина отримує, вкладаючи час, зусилля чи ресурси у щось, що не є прямим фінансовим прибутком. Тож науковиця привертає увагу до дещо інших аспектів у сфері продаж: скільки клієнтів розповіли друзям про відвідини, як вони оцінили час, проведений у просторі, яка частка спонтанних покупок?

"Ми переходимо від економіки товарів до економіки вражень. Торгові центри перетворюються на культурні хаби, а бренди — на творців смислів", — резюмує маркетинг-директорка.

Дослідження Тетяни Дадочкіної містить конкретні інструменти: матриці сегментації аудиторії з емоційних драйверів, алгоритми адаптації подійних форматів, чек-листи з метою оцінки партнерських інтеграцій, що будуть корисними для українського бізнесу.

Особливо цінними є кейси формування ком'юніті, де головне завдання — як перетворити розрізнених покупців на активну спільноту однодумців, які самі стають амбасадорами бренду. Її методи вже впроваджують найбільші FMCG-компанії, а створені Тетяною торговельні простори стали точками тяжіння цілих районів.